הסכם גירושין הוא האמצעי באמצעותו ניתן לסיים מערכת זוגית על הצד היפה והמכובד בין הצדדים.

כל מערכת יחסים היא שונה מאחרת ולכן בסיס ההסכם לרב זהה והצדדים מתווים את דרך יישום יתר הנושאים.

הסכם גירושין מנוסח בהתאם לרצון הצדדים ולכן תוצאתו תמיד תהא מספקת עבור כל אחד מבני הזוג אשר לקח חלק בניסוח התנאים ומשכך בדרך כלל לא ירגיש מקופח.

אצל חלק מהזוגות הסכם גירושין צריך להיות פשוט וממצה את התנאים אך ישנם מקרים בהם הסכם הגירושין צריך לתת פתרונות אפקטיביים ויצירתיים המותאם חבני הזוג. דוגמא כך, כאשר הזוג הקימו עסקים מצליחים, אחד מבני הזוג עובד בחו”ל או כל מחלוקת שונה אשר דורשת חשיבה נוספת על מנת לא לפגוע במי מהצדדים והילדים.

הסכם גירושין חייב להיות מנוסח בדרך ברורה עבור הצדדים ומפורט ככל הנדרש על מנת למנוע הסתייגויות או הפרות בעתיד

הסכם גירושין בראיה עתידית

הסכם גירושין הוא בעצם המתווה המוסכם בו יפעלו הצדדים ולכן חשיבות רבה לכל סעיף אותו מקבל צד להסכם.

צד אשר מתפשר על סעיף כלשהו חייב להבין כי סעיף זה ילווה אותו כל עוד ההסכם קיים ובתוקף.

מתן תוקף של פסק דין להסכם גירושין

למרות שהצדדים החליטו להגרש בדרך נאותה ומכובדת באמצעות הסכם נטול מלחמות, הצדדים אינם פטורים מהגעה לבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה די לאשרו וליתן לו תוקף של פסק דין.

יובהר, כי מדובר בדיון אחד בו הצדדים נפגשים, ישנם שופטים מחמירים אשר מקריאים את הסעיפים ונותנים לו תוקף ואחרים אשר בחנים האם קראו הצדדים את ההסכם, הבינו מהותו וחותמים עליו מרצונם.

בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני אינם נוטים להתערב בהסכמות הצדדים אלמלא נשקפת פגיעה בקטינים בכל דרך שהיא.

כמו כן, אין בהסכם גירושין כדי לנהל הליך של סידור גט בבית הדין הרבני אשר לו הסמכות הייחודית לבצע את טקס הגירושין. אף אם הצדדים חתמו על הסכם גירושין ואשרו את ההסכם בבית הדין הרבני יאלצו הצדדים לנהל הליך נוסף של הגירושים וסידור גט.

צדדים אשר מעוניינים לאשר הסכם גירושין ולהתגרש בהקדם, מומלץ לאשר את ההסכם בבית הדין הרבני היות ולעיתים מבצע את סידור הגט באותו היום בו אושר ההסכם ובכך נחסך זמן נוסף לצדדים להגיע שוב יחדיו לבית הדין על מנת לבצע את הטקס.

משרד עורכי דין אביחי בן דוד, מתמחה בתחום דיני משפחה, משרדינו ערוך ומוכן לקיים פגישת ייעוץ במסגרתה יינתן ייעוץ משפטי באשר לזכויות של כל אחד מהצדדים. באותה הפגישה נערוך רשימה קפדנית של התנאים עליהם יש לשים את הדגש בהליך הגירושין ובפרט בהסכם הגירושין.

ניתן ליצור קשר עם משרדינו בטלפון או להותיר פרטים בטופס הבא