הליך של פירוק שיתוף הינו הליך בו אחד מבעלי נכס המקרקעין בין אם מדובר בדירה משותפת ו/או נכס להשקעה ו/או נכס מקרקעין ו/או קרקע חקלאית שאינה נועדה למגורים, מעוניין למכור את הנכס והצד האחר מונע זאת. מכיוון שבעת פירוק שיתוף היות והנכס שייך למספר בעלי זכות בו, כל עוד יתר בעלי הנכס מסרבים ללכת למר עצמי, רשאי צד לנכס מבלי קשר לאחוזים בהם מחזיק לפנות לבית משפט בתובענה לפירוק שיתוף. מקור הליך לפירוק שיתוף מצוי בחוק המקרקעין, התשכ”ט – 1969, סעיפים, 37-45 לחוק אשר מגדירים ומבהירים, כי לכל שותף הזכות לפרק א ת השותפות בנכס אף אם קיים הסכם המונע מכך וזאת בתנאים המצוינים בחוק.

דרך המלך של פירוק שיתוף במקרקעין תהא באמצעות הסכם בין השותפים או לחילופין באמצעות מכר עצמי של הצדדים כאשר בדרך זו אלו קובעים את המחיר מחיר הנכס, תנאי המסירה ואף חוסכים בעלויות שעה שפונים לעורך דין אחד אשר מייצג את שניהם ומטפל בעסקה. שעה שאין הסכמה בין הצדדים בשל הליך גירושין מורכב או חוסר רצון של הצדדים לשתף פעולה לשם יצירת מנוף לחץ כלכלי על אחד מהצדדים שככל הנראה עזב את דירת המגורים, רשאי צד לפנות לבית המשפט בסעד של פירוק שיתוף. בית המשפט בוחן את דרישת הצדדים ומבהיר את ההליך לצדדים, כי זה יבוצע על ידי מינוי כונסי נכסים לנכס המקרקעין אשר שכרם נגזר מסכום אחוז מנכס המקרקעין.

במקרים רבים, הצד המעכב מקבל פרספקטיבה שונה בדיון ומשכך מבקש ארכה לשם ביצוע מכר עצמי. נהוג לעכב את ביצוע מינוי כונסי נכסים בשלושה חודשים לאפשר מכר עצמי וככל והצדדים מעוניינים לעכב לתקופה נוספת יעשו זאת בהסכמה בכתב. כאמור, בית המשפט ממנה את באי כח הצדדים ככונסי נכסים על נכס המקרקעין אשר אלו בכובעם החדש (כונסי נכסים) משמשים כקציני בית משפט ומבצעים את עבודתם ללא כל זיקה ללקוח שלהם ובהתאם להוראות הדין ובית המשפט. לאחר ביצוע מכר הנכס בין אם במכר עצמי ובין אם בפירוק שיתוף, הצדדים מקבלים את כספם בהתאם לחלק שלהם בנכס.

יצוין, כי הצד הנפגע מהתנהגותו של הצד השני רשאי להגיש תביעה כספית לבית המשפט בשל התנהגות הקלוקלת של הצד השני ואף אם אותו צד מתגורר בנכס ניתן להגיש תביעה לדמי שימוש בעבור התקופה בה הנתבע נהנה מהנכס שלא כדין וזאת בהתאם לדין וההלכות השונות במסגרת הליכי גירושין, סמכות לבצע הליך של פירוק שיתוף נתונה לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני.

מעוניין להתחיל בתהליך של פירוק שיתוף?

משרדינו עוסק בתחום דיני משפחה ומנהל תיקים לאיזון משאבים ודיני פירוק שיתוף.

משרדינו ממוקם בראשון לציון ונשמח לארח אותך לפגישת ייעוץ במסגרתה נבחן יחדיו את התיק שלך ונמצא את הפתרון המשפטי האידאלי ביותר עבורך.

לפגישת ייעוץ הינך מוזמן ליצור קשר עם המשרד בטלפון 072-2516162 או להשאיר פרטים ונציגינו ישוב אלייך בהקדם.

פירוק שותפות בחברה

עורך דין פירוק שותפות

כמו במערכות יחסים משפחתיים אשר מגיעים לקיצם, גם שותפות עסקית לפעמים מסתיימת. אין ספק שסגירת עסק היא חוויה קשה מבחינה משפטית וגם רגשית, אך אופי הפרידה וקלות התהליך תלויים בעיקר בהסכם השותפות שנכתב בתחילת דרכו של העסק בעזרתו של עורך דין מומחה. גם במקרה ומערכת היחסים העסקית הגיעה לסיומה, כדאי לאכוף את ההסכם באופן חוקי מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין פירוק שותפות. משרד עורכי דין בן דוד &  שימונוב, אשר מתמחים בייצוג לקוחות בהליכי גירושין, מוסמכים ומנוסים מספיק כדי לייצג אתכם במהלך פירוק שותפות עסקית, ולאכוף באופן הוגן ביותר את ההסכם שנחתם ביניכם בתחילת הדרך, כמו גם להגיע לפשרות במקרים הנחוצים.

מהי סיום שותפות וכיצד עורך דין פירוק שותפות יכול לעזור?

פירוק שותפות הוא למעשה פירוק השיתוף פעולה העסקי ופירוק החברה. בין אם מדובר בשותפות שנוצרה עם חברים טובים או משפחה לאחר שנים של היכרות, מטבע הדברים, תהליך מורכב שכזה עלול להוביל לקשיים, אי הסכמות וסכסוכים, במיוחד אם התהליך מתחיל ללא הסכמת השותפים. במקרה הטוב, אם השותפים היו דואגים לסיום השותפות כבר בעת יצירת החברה וסגירת הסכם השותפות, התהליך היה הרבה יותר קל. הסכם זה מאפשר לשותפים להגיע להחלטה שוויונית המוסכמת על שני הצדדים לגבי אופן סיום השותפות, תוך התייחסות לאופן חלוקת הנכסים וההתחייבויות בין השותפים.

עורך דין מומחה לפירוק שותפות עסקית

הפסקת שותפות עסקית יכולה להיגרם מסיבות רבות ומגוונות כמו:

במידה והסכם שיתוף אינו נכלל בתקנון החברה, עדיין ניתן לפרק את העסק בהסכם פירוק. חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין פירוק שותפות המתמחה בכך. עורך דין זה יוכל לסייע לכל השותפים בהתוויית דרך ההפרדה היעילה ביותר, הגנה על האינטרסים של כל הצדדים על סמך ההסכמות שיוגדרו בהסכם הנ”ל. אם אתם נמצאים לקראת החלטה מכריעה של פירוק שותפות וסגירת העסק, צרו קשר עם משרד עורכי דין בן דוד &  שימונוב, ותנו למומחים לעזור לכם בכל התהליך!