ישנם הורים שמחליטים להתגרש, אך חלק מהורים אלה הם הורים לילדים עם מוגבלות. ההורים יודעים מה ההיבטים של חיי הילד למשך שארית חייהם. אבל השאלה היא, כיצד פוסקים מזונות ילדים עם מוגבלות? וכן, כיצד יפעלו, מה תהיה חלוקת האחריות לאחר הפרידה גם כאשר הילד יהפוך לבוגר?, משום ששני ההורים יישארו האפוטרופוסים של ילדם המוגבל למשך שארית חייהם. בדרך כלל, ההוצאות על ילד עם מוגבלות, גבוהות בהרבה מאשר ילד ללא מוגבלות. למשל טיפולים רפואיים, הילד חייב יהיה להיות מלווה ע”י סייעת במוסד הלימודי המיוחד שבו הוא לומד, עובד זר במידה והוא נכה לצמיתות, הסעות במונית או ברכב מיוחד שיוכל להכיל כיסא גלגלים. במקרים רבים, ילדים עם מוגבלויות, צריכים תרופות יקרות אשר אינן נמצאות בסל התרופות.

האם הסדר הראייה והמזונות עבור ילדים מוגבלים מחייבת להישאר בקרבת ילדיהם לכל חייהם?

אחת הבעיות הנפוצות בכל הסדרי הראייה וכן מזונות ילדים עם מוגבלות היא מקום מגוריהם של ההורים. למשל מה עשוי לקרות, אם אחד מההורים עובר לגור בעיר אחרת מרוחקת יותר בגלל אילוצים בעבודה. יש לציין כי מזונות להורים  עם ילדים מוגבלים, שונה בתכלית להסדרי הגירושין והראייה של ילדים רגילים  זו הסיבה שיש לערוך הסכם גירושין צודק והוגן לשני ההורים המעוניינים בגירושין. אם ההסכם לא יספק את רצונם של שני ההורים, הם יתקשו לשתף פעולה בכל הנוגע לילדם המוגבל. עו”ד לענייני משפחה, ימליץ על הסכם גירושין מסודר, אשר בו ינוסח הסכם אשר משקף את רצון שני ההורים ושיסייע גם לילדם המוגבל.

פניה למשרד עו”ד מוביל לענייני משפחה תפתור את סוגיית המזונות  של הורים לילד בעל מוגבלות.

ישנם עורכי דין לענייני משפחה שעוסקים בגישור וייעוץ הוגן, במיוחד כאשר מדובר בנושא כה עדין כמו מזונות ילדים עם מוגבלות שהוא נושא עדין ורגיש במיוחד. יש לפנות למומחים בדבר ולכן, משרד בן דוד& שמעונוב משרד עורכי דין מנוסה בתחום ומגלה רגישות יתרה לנושא זה. המשרד הוא בעל ניסיון של 8 שנים בדיני משפחה וירושה. הורים לילדים עם מוגבלות, יקבלו יחס אישי וליווי מפגישת הייעוץ ועד להסכם הגירושין, אשר תמי יומלץ ע”י עוה”ד שמנוסים שנים בנושא מיוחד זה.