הסדרת מעמד במדינת ישראל בן זוג זר ידוע או עולה חדש ידוע בציבור

ישראל הינה מדינה אשר מאגדת בתוכה עמים רבית ודתות שונות, אזרחי המדינה חלקם עדיין עולים אשר הגיעו ממדינו שונות ולחלקם עדיין קיימת משפחה וחברים אליהם חוזרים ומבקרים.

במדינת ישראל נוחתים מדי יום אלפי מבקרים, חלקם מכרים של האזרחים, חלקם מגיעים לצרכי עבודה ולימודים וחלקם מגיעים פשוט כדי להתרשם מיופיה של מדינת ישראל.

בעיה נפוצה אשר מתקיימת לאזרחי מדינת ישראל הינה, לנהל זוגיות ובניית תא משפתי תוך מתן מעמד במדינה לבן / הזוג. ישראל הינה אחת המדינות המקשות על אזרחי המדינה בקיום קשר אישי בין אזרחים זרים לבין אזרחים ישראליים.

תושבי המדינה אשר מעוניינים להסדיר את מעמד בן הזוג נתקלים בקשיים שמציב בפניהם משרד הפנים, תחקירים, שאלונים, בחינות ובדיקות, חדירה לפקרטיות וזאת ללא כל הבטחה כי אכן תתקבל בהצלחה הבקשה להסדרת מעמד.

במקרים חמורים יותר, משרד הפנים דוחה את הבקשה ומסרב בכל תוקף להסדיר מעמד של בן הזוג וזאת בד בבד עם הדירה לגירוש מידי מהארץ.

בן זוג אזרח המדינה המעוניין לגור עם בת זוג מחוץ לגבולות המדינה

רבים הם המקרים בהם בן זוג שהינו אזרח המדינה מבקש לחיות באהבה ובכבוד עם בת זוג אותה הכיר מחוץ לגבולות המדינה. בעיקר בעידן בו אנו חיים, כאשר הגבולות הגיאוגרפיים מטושטשים במקביל להתעצמות השירותים החברתיים באינטרנט ובשאר האתרים אשר מצויים וזמינים לכל אחד.

 

אלא, בעוד שחוקי מדינת ישראל אינם מונעים את קיום הקשר עם בת זוג שהינה אזרחית או תושבת חוץ, כן ישנה התערבות גסה בכל הנוגע לחיים משותפים במסגרת הגבולות בישראל.

 

דיני הגירה במדינת ישראל

מדינת ישראל מאפשרת הגירה לישראל על פי חוק האזרחות, תשי”ב-1952 וחוק הכניסה לישראל, תשי”ב-1952, זאת לצורך חיים משותפים/ איחוד משפחות/ שהייה זמנית בארץ, אך אלא בדרך כלל מתאפשרים לאחר הליכים קפדניים ועם אין ספור בדיקות ונהלי פנים.

כך למשל, במשרד הפנים קיים נוהל לקבוע את אופן הטיפול בבקשות למתן מעמד לבן זוג זר המקיים חיים משותפים ללא נישואין וכן בני זוג מאותו מין שנישאו או שמקיימים חיים משותפים ללא נישואין ידועים בציבור (ראו נוהל 5.2.0009).

לכן, על מנת שמדינת ישראל תכיר במעמד של בן זוג זר יש לעמוד בנוהל הנ”ל.

משרדנו הנו בעל ניסיון מוכח בייצוג מול רשות האוכלוסין וההגירה ובערכאות השיפוטיות המיוחדות אשר הוקמו לצורך כך. משרדנו מסייע בכל הקשור לייצוג בבית הדין לעררים ובית הדין למשמורת במקרים של סירוב או הליכי גירוש מהארץ.

משרדנו הנו בעל ניסיון מוכח בייצוג לקוחות בבתי המשפט לעניינים מנהליים בהליכי ערעור על פסקי דין של בית הדין לעררים.

 

בכל נושא הנוגע להסדרת מעמד בישראל של זרים, בין בני זוג, עובדים זרים אין זה סוד כי ישנם קשיים רבים והמציאות מציבה לא אחת קשיים אשר בסופם יכולים לחבל במאמץ וברצון של הצדדים להסדיר את מעמדם בישראל.

לכן, מומלץ כי כבר מראשית ההליך תקבלו ייעוץ וליווי משפטי אשר יוכל לצמצם את הטעויות מחד ולזרז את ההליך המשפטי מאידך.

הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בכל שלב ולהתייעץ בכל נושא הקשור להסדרת מעמד.

משרדנו יעניק לכם ייעוץ משפטי ראשוני ויסייע ככול שנדרש.